Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu

Tokyo

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Maart 2014 | Japan, Tokio

Belofte maakt schuld... dus hierbij een teken van leven via waarbenjij.nu! Na een lange (maar niet geheel onbelangrijk - ook een relatief comfortabele) vlucht ben ik een paar dagen geleden eindelijk aangekomen in Tokyo :). Na amper 1 minuut in dit vreemde land had ik gelijk een cameraploeg achter me aan, die aan het jagen waren op backpackers...Wat een welkom!

Na hen te hebben afgeschud, een taxi te hebben genomen (detail: de chauffeurs hebben witte handschoentjes aan) was ik blij om te zien dat ik in een fijn hostel verblijf! Gratis internet, massagestoel, thee/koffie... Super! Natuurlijk ben ik de afgelopen dagen (met toch een redelijk grote jetlag) Tokyo gaan verkennen: van tempels (senso-ji), tot herdenkingsplaatsen voor keizers (Meiji-jingu) tot befaamde kruispunten (uit de film: Lost in Translation), genaamd Shibuya Crossing).Ook het avondje sake en pruimenwijn drinken heb ik er ondertussen al op zitten! Natuurlijk met allerlei Japanse lekkernijen, waarvan ik de namen nooit ga kunnen onthouden ;). Gelukkig heeft het weer, op een dag na, goed meegewerkt!

Grappig is ook om te merken dat hier echt geen rekening gehouden wordt met mensen, die iets langer zijn. Ik kan mezelf niet zien in de spiegels, pas niet onder de douche en stoot mijn hoofd in de metro tegen de buizen (en als ik niet uitkijk tegen de deur). Niet gemakkelijk voor zo n onhandig persoon als ik :)

Morgen vertrek ik naar Kyoto, waar ondertussen de kersenbloesem begint uit te komen, ten minste dat mag ik toch hopen. Ook de rest van mijn reis staat al vast aangezien het geweldig moeilijk bleek om slaapplaatsen te vinden... Ik heb daar een avondje (voor jullie een ochtend) met bloed, zweet en tranen moeten puzzelen. Waar de reis verder heen gaat, ga ik natuurlijk nog niet vertellen :P

Groetjes!

• 16 Maart 2014 - 19:00

Ome Melis Tante Jannie:

hoi yvon, wat een welkom met de camera erbij . en een mooi hostel wat wil je nog meer.fijn dat je nu de rest van je reis vast heb staan, dus meid genieten , wij laten ons weer verrassen door je volgende verslag . groetjes xxx