Enn... - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu Enn... - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu

Enn...

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 Maart 2014 | Japan, Kanazawa-shi

Sinds mijn laatste teken van leven heb ik ondertussen al veel plaatsen in Japan gepasseerd, namelijk: Hiroshima, Miyajima, Nagasaki, Kyoto en Kanazawa; in die laatste plaats zit ik nu geknield op een tatami-mat te tikken op een ouderwets toetsenbord (onbekend voor de smartphone-generatie.) In al die plaatsen zijn de meest schitterende tempels (Zen, shintoisme, confucianisme) te bewonderen... Geweldig! Echter, het lijkt me erg saai om steeds te moeten lezen over een boeddha hier en een monnik daar, dus daar ga ik het nu niet over hebben :) De die-hards gelieve mij te contacteren als ze dat wel willen.

Leuker is om eens te verhalen over sommige mensen, die ik al ontmoet heb deze weken. Uiteenlopender kan het niet zijn...
- categorie 1: dronken Amerikanen (die eigenlijk van Ierse oorsprong zijn), die werken op een militaire basis en al drie jaar aan een stuk in een bed in een hostel (lees: met 15 andere in een ruimte) wonen. Blijkbaar hebben die de behoefte om aan vrouwen te plukken (vooral lange nederlandse) en te roepen "tell me more about this!2" - gevolgd door een gekend Oprah - handgebaar. Hoe er mee om te gaan: weglopen :D (uit ervaring raad ik eerder joggend vertrekken aan!)
- categorie 2: oudere japanners, die men op straat tegenkomt. In zijn algemeenheid kan men deze groep in twee delen, a. kleine vrouwtjes in de bus (lees: tot aan mijn heup) die iedere buitenlander omver duwen als ze de bus willen verlaten. Blijkbaar hebben zij geleerd dat buitenlanders stinken (er is zelfs een speciaal woord voor) en dienen deze indringers, dus zo brutaal mogelijk benaderd te worden. En b. de schattigen, die je midden op straat aanspreken met de vraag of je een engelse zin wilt nakijken (om vervolgens geen zin, maar een zelf vertaald epistel over boedda uit zijn jaszak te trekken. Godzijdank, ken ik daar iets van) of tijdens het koffiedrinken stralend roepen "Iam so happy" omdat ze even engels met je mochten praten. Hoe er mee om te gaan: glimlachend en denkend aan karma
- categorie 3: de garcons in kleine eettentjes, die geen woord engels spreken maar toch zo veel "enn" hebben. Dat zijn degene die je wilt tegenkomen om een reis magisch te maken (ook al geven ze je iets oneetbaars; wat vervolgens weggespoeld moet worden met bier, omdat "beer" het enige is wat ze verstaan)...

Kortom, "enn" is datgene wat Japan zo fascinerend maakt! En wat het is... Tja.That is for me to know and for you to figure out :)

  • 31 Maart 2014 - 16:52

    Janneke:

    Ghehe, dit is wel een erg nieuwsgierigmakend stukje, leuk geschreven! Ik zie het al helemaal voor me, of nahja, het meeste dan... ;)

  • 31 Maart 2014 - 19:44

    Ome Melis Tante Jannie:

    hoi Yvon je maakt ons inderdaad nieuwsgierig , heel mooi kan mij er wel wat bij voorstellen zie in gedachten jou glimlach en karma.Dat je nog maar veel bijzondere mensen mag ontmoeten.en vooral genieten.gr.

  • 31 Maart 2014 - 20:05

    Monique:

    Klinkt echt als Yvonne...leuk/vage mensen tegenkomen! Wel erg leuk om weer eens wat te lezen! Geniet ervan!!!

  • 01 April 2014 - 20:39

    Je Pa En Ma:

    Ehh..... ik heb alleen verhalen gehoord over botanische tuinen uit 1500 en dat de dansen van de geisha,s
    zo bijzonder mooi waren.
    Haha,.. toch leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet!!!!

    de oudjes xxxx

  • 03 April 2014 - 17:24

    Marleen:

    Wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen Yvonne! Heerlijk om te lezen en ik zie t zo voor me! Veel plezier nog! Ik kijk uit naar je volgende avontuur :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kanazawa-shi

Azië

Enjoy!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2014

Solo

21 April 2014

No tuk-tuk, no massage, no money...

06 April 2014

Keeping up appearances!

31 Maart 2014

Enn...

20 Maart 2014

Kyoto
Yvonne

"Keep things on your trip in perspective, and you will be amazed at the perspective you gain on things back home, while you're away... One's little world is put into perspective by the bigger world out there"

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 14253

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 12 Mei 2014

Azië

16 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: