Keeping up appearances! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu Keeping up appearances! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu

Keeping up appearances!

Door: AL

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 April 2014 | Japan, Tokio

Geheel tegen mijn gewoonte in zal ik mijn laatste hersenspinsel vanuit Japan richten aan een aantal mensen, die ik in dit wonderlijke land heb ontmoet. Men kan het verhaal tevens beschouwen als een publiekelijke biecht... (enige vlaamse katholieke beinvloeding lijkt zich te openbaren!)

Aan jullie, die groep engelse gepensioneerden - een twintigtal om precies te zijn - met wie ik een ryokan en een onverwachtse maaltijd gedeeld heb. Als een verloren eendje hebben jullie mij onder jullie hoede genomen; ondanks tegensputteren van mijn kant en de talloze keren dat ik probeerde uit te leggen dat ik geen jonge twintiger meer ben, die vruchteloos door de wereld trekt.

Ik heb genoten van de schunnige grappen en het zeer hoge 'keeping up appearances' - gehalte. Alleen bij jullie kan het zo zijn dat er geen ondergoed gedragen wordt tijdens een traditionele japanse maaltijd (voor de niet-kenners: een maaltijd aan een lage tafel, terwijl er kimono's gedragen worden, die continu openvallen). En zitten er teddy-beren mee aan tafel... De mrs. Buckets, Richards en Onslows waren sterk vertegenwoordigd! :D

Ten slotte is er een woordje voor Giulio P. Beste Giulio... Vandaag hebben wij precies drie minuten gepraat, terwijl ik onderweg was naar het kunstenmuseum in Tokyo. Jij: charmant Italiaans accent, goed gekleed en prachtig Italiaans haar. Uitkomst voor mij: jou businesskaartje en een uitnodiging voor een dinnerdate.Vanavond.
Op je kaartje staat: gestudeerd aan de universiteit van Camebridge, PhD en lid van de 'Young Leaders' club, die een derde wereld oorlog tussen Japan en China probeert te voorkomen. Indrukwekkend! Een toekomstige wereldleider...

Dus... Lieve Guilio, mijn ecxuses voor het blauwtje! Ik heb besloten het advies van mijn moeder te volgen, namelijk: niet meegaan met vreemde mannen, die je niet vertrouwd. En (minstens net zo belangrijk): ik vertrek over twee dagen naar Bangkok, waar het 36 graden is. Shoppen voor een korte broek kon dus ik eigenlijk niet meer uitstellen... Capice?

  • 06 April 2014 - 13:38

    Janneke:

    Haha, je stukjes worden leuker en leuker Yv, ik geniet er van! Wat zal je moeder blij zijn dat je naar haar luistert en wat ben ik dan weer blij met je moeder... ;) En die Engelsen, ghehe, geweldig! Shop ze voor je korte broek, klinkt heerlijk 36 graden. Hier is het vandaag maar een grijze boel!
    En Bangkok, weet zeker dat twee Australische mensen die op dit moment weer hoog in een vliegtuig richting downunder zitten, jaloers op je zullen zijn. Houd nog maar wat ruimte vrij in je koffer, daar valt ook heel wat te shoppen! Heeeel veel plezier weer!!! Xxx

  • 06 April 2014 - 17:31

    Je Pa En Ma:

    Dat was zo,n beetje de meest bizarre maaltijd(tot nu toe althans) die je mee heb gemaakt!!
    In gedachte zie ik het voor me:) vooral de Onslow,s.Charme ten top!!!!
    Ja Giulio, sorry. Je heb het verloren van een korte broek:)
    En nu bijna op naar Bangkok,ben benieuwd naar je belevenissen daar.
    Goeie vlucht, hopelijk net zo comfortabel als naar Japan.
    de oudjes,xxxx

  • 06 April 2014 - 21:02

    0me Melis Tante Jannie:

    prachtig yvon zoals jij dat beschrijft je hebt echt talent.en inderdaad heel verstandig om het advies van je ma op te volgen , maar jij hebt goede mensen kennis dus op naar het volgende avontuur. een goede reis en wachten weer op jou volgende belevenissen grxxx

  • 06 April 2014 - 23:27

    Monique:

    Was weer een super leuk verhaal!!!
    Ik zie je etentje met die engelse helemaal voor me haha. Pore Giulio...inderdaad verloren van een korte broek...maar dat is inderdaad niet geheel onbelangrijk als je naar Bangkok gaat. Goed dat je naar je moeder heb geluisterd!
    Goede vlucht naar Bangkok en heel veel plezier daar! Kijk alweer uit naar je nieuwe verhalen!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Azië

Enjoy!

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2014

Solo

21 April 2014

No tuk-tuk, no massage, no money...

06 April 2014

Keeping up appearances!

31 Maart 2014

Enn...

20 Maart 2014

Kyoto
Yvonne

"Keep things on your trip in perspective, and you will be amazed at the perspective you gain on things back home, while you're away... One's little world is put into perspective by the bigger world out there"

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 14250

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 12 Mei 2014

Azië

16 Januari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: