No tuk-tuk, no massage, no money... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu No tuk-tuk, no massage, no money... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu

No tuk-tuk, no massage, no money...

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 April 2014 | Japan, Tokio

Momenteel leef ik in een ander universum, waar de wereld geregeerd wordt door 'tuk-tuk', 'massage' en 'money'. Op een of andere manier hebben de east-chinese airways mij hier naar toe geteleporteerd vanuit het kalme, schone en georganiseerde Tokyo.

Deze verplaatsing door het luchtledige verliep overigens niet zonder slag of stoot aangezien de grondstewardess zeer bezorgd was over het feit dat ik te lang in Thailand zou verblijven. Na 45 minuten ernstig telefoneren met haar leidinggevenden, werd besloten dat ik het vliegtuig toch op eigen risico (jaja, door mij getekend en wel) mocht betreden! Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming, Bangkok welteverstaan, bleek er geen vuiltje aan de lucht... Tenminste als men rekent buiten de smog, die de stad omgeeft.

Sindsdien is mijn wereld, die van de tuk-tukdrivers - die allerlei truukjes uit hun mouw halen om geld te verdienen ('ik heb geen wisselgeld', 'dat hostel is dicht' en 'je moet echt even binnengaan bij die kledingfabriek), die van de blinde masseurs en arme kinderen met roet op hun gezicht, die pruilend naast je komen staan (money?). Tussen al deze vuiligheid en bedrog vind men echter af en toe een werkelijk mooie parel in de vorm van een tempel of een vriendelijke student, die je verder helpt in een van de watertaxi's in Bangkok. Het is alleen een kwestie van zien... Echt!

Tuktuk? Massage? Money...

• 21 April 2014 - 19:50

Ome Melis Tante Jannie:

Hoi Hoi Yvon zo weer een nieuw avontuur en wat een gedoe op het vliegveld . maar goed uiteindelijk toch nog goed gekomen. ja je moet maar zo denken oneerlijke mensen kom je overal tegen . maar wat fijn dat er ook nog parels zijn en vriendelijke mensen. Weer een ervaring rijker, ben benieuwd naar je volgende avontuur.
    Een groet en dikke knuffel van ons. xxx

• 21 April 2014 - 20:08

John:

Haha,

Leuke stad niet, als je het eenmaal door begint te krijgen, kan het zelfs lollig zijn! Ben wel benieuwd naar Japan na al je verslagen, helemaal te gek volgens mij.

Geniet er nog van

• 23 April 2014 - 19:57

Je Pa En Ma:

He Yvon,
    Lijkt zo wel een scene uit het progamma Border Control :)
    Volgens mij is de cultuur schok inderdaad wel groot, maar je heb ze al aardig door hoe ze te werk gaan!
    Je bent straks een ervaren tuk-tuk,er :)

de oudjesxxxx

• 05 Mei 2014 - 18:32

Jo:

Hey Yvonne,

'k Ben content dat je het overal zo fijn hebt en dat je altijd wel ergens iets beleefd.
    Ben je ondertussen al terug in het land of zit je nog ergens tussen de Thai's?
    Ik kijk ook al volop uit naar de Griekse eilanden eind mei. Geniet er nog van en hopelijk heb je het in Frankrijk even goed. Heb horen zeggen dat je het frans het best onder de knie krijgt met een frans amour-vriendje. Dus als je frans in september goed zit weten we wat er ginder allemaal gebeurd is...Kom maar gauw terug met al je verhalen...
    Lieve groeten,

Jo