Solo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu Solo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Yvonne Stap - WaarBenJij.nu

Solo

Door: Yvonne Stap

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Mei 2014 | Japan, Tokio

De belevenissen van een backpacker, oftewel een solo-traveller (kortom, een rijke backpacker) als we Tripadvisor moeten geloven, zijn altijd zeer wonderlijk! Opvallend is trouwens dat veel solo-travellers vrouwen zijn...Enkele mannen, die dit willen toelichten?! :)

Puttend uit eigen ervaring:
- In Mondulkiri (Camdodja): zodra ik achter op de versnelde scooter met de jonge man zit, schieten we er als een komeet vandoor. Hij staat erop dat ik hem strak vasthoudt en wil zijn hand perse op mijn knie en verder leggen. Zodra de anderen uit zicht zijn, stopt hij en begint het kruisverhoor: hoe oud ik ben, of ik een vriend heb en zo ja, hoe lang hij is. Hij wil zelfs dat ik met hem meega om de dennenbomen naast de weg te bekijken, want die zijn zo speciaal...Uh? (Hoe hier mee om te gaan: ja, ik heb een zeer lange vriend en ik geef "verdedigingstechnieken" op Zevenbergen... Uk. Resultaat gegarandeerd!)
- In Bangkok: tijdens de avondmaaltijd zit ik naast een oudere dame uit Australie; ze is drie weken alleen op reis en deelt een gouden tip met mij! Ze heeft haar man bewust in Sydney gelaten, want op reis gaan met een man is saai. Ze zijn zo snel verveeld, kind! Tja, ik kan alleen maar lachen. Jongens.
- Katrie: in de bus naar Siem Reab (details: 9 uur rijden, inhoud: 20 mensen terwijl er plaats is voor ongeveer 14, plus allerlei tassen, zakken, dozen. Een rijdende nachtmerrie voor diegene met lange benen) zit er een achttienjarig meisje naast me. Ze is zo trots dat ze kan gaan leren in Siem Reab; haar grootmoeder heeft haar 10 dollar gegeven voor de reis; al het geld dat ze bezat. Zodra ze er achterkomt dat ik 31 ben, bekijkt ze me met grote ogen - alsof ik bedreigd ras ben. Hoeveel babies heb ik dan?
- ten slotte, Koh Samui: ik verblijf in een tropisch resort met allerlei getrouwde stellen om me heen. En verwonder me over het feit dat alle stellen zich hetzelfde gedragen. S avonds is het een ware parade van mensen hand in hand langs de oceaan. Iedereen dezelfde snelheid en dezelfde kant op. En de mannen hier? Praatverbod! Die solo's... Niet te vertrouwen.

• 08 Mei 2014 - 13:13

Je Pa En Ma:

Hey Yvon,
    Wat een super reisverslag heb je weer!!
    Ik heb de jongeman op de scooter gezien bij Jannie op face-book,
    haha die gast had in 1 mep naast z,n scootertje gelegen:)
    ben er door je reisverslagen wel achter dat wij hier toch in grote luxe leven,
    studeren is hier toch iets wat maar vanzelfsprekend is, als je er zin in heb tenminste.
    En.. dat wordt met je zeer lange vriend dus geen huwelijks reis naar een Thais
    tropisch resort :)

de oudjesxxxx

• 08 Mei 2014 - 19:31

Ome Melis Tante Jannie:

hoi Yvon,

inderdaad weer een super verslag, en wat goed van jou ja ja of dat jij niet zou weten hoe een denneboom eruit ziet. En nu dan maar genieten van de luxe en zeker na de ervaring in de bus. Dan hebben wij het toch maar goed. Fijne dagen nog en alvast een goede reis terug. xxx gr.